Konsultant ślubny to osoba znająca się na branży ślubno – weselnej.
Jest wynajmowany przez Parę młodą w celu organizowania i aranżacji ceremonii ślubnej i weselnej.
Konsultant ślubny potrafi zaplanować i zorganizować nawet najbardziej skomplikowaną uroczystość. Opiekuje się przez cały czas Parą Młodą przed ślubem i w dniu ślubu i wesela. W imieniu Pary Młodej konsultant ślubny negocjuje warunki współpracy z podwykonawcami i pilnuje terminarza, dbając o najmniejsze szczegóły. W sytuacjach napięcia potrafi być mediatorem i wie co zrobić w nieoczekiwanych a nawet czasem dziwnych sytuacjach.
Gdybyśmy chcieli powiedzieć o konsultancie ślubnym krótko to: Specjalista w danej dziedzinie, fachowiec udzielający porad, opiniujący, rzeczoznawca, kreator.
A najważniejsze zadanie konsultanta ślubnego to pomoc w realizacji Waszych marzeń i pomysłów:)
Elementy jakimi zajmuje się konsultant ślubny przy organizacji wesela i ślubu
- – opracowanie motywu przewodniego uroczystości
- – rezerwacja terminu ślubu
- – wyszukanie miejsca na przyjęcie weselne
- – prowadzenie rozmów dotyczących zawartości menu
- – opracowanie ustawienia sali
- – przedstawienie listy dokumentów, niezbędnych do zawarcia ślubu
- – organizacja weekendowych nauk przedmałżeńskich
- – organizacja zaproszeń
- – organizacja papeterii weselnej: karty menu, tablica gości, nazwy stołów, księga gości
- – pomoc w wyborze strojów ślubnych Pary Młodej
- – zamówienie tortu weselnego
- – organizacja fotografa, kamerzysty
- – organizacja zakwaterowania dla gości
- – organizacja transportu dla gości
- – organizacja indywidualnych lekcji tańca
- – organizacja oprawy muzycznej ślubu: flet, skrzypce itp.
- – organizacja zespół/ DJ na przyjęcie weselne
- – organizacja konferansjera
- – organizacja fryzjera
- – organizacja makijażystki
- – organizacja oświetlenia sali weselnej
- – organizacja pojazdu dla Pary Młodej
- – organizacja dekoracji
- – organizacja elementów rozrywkowych przyjęcia
- – opracowanie podziękowań dla rodziców
- – organizacja upominków dla gości weselnych
- – organizacja opiekunki/animatorki dla dzieci
- – przygotowanie scenariusza uroczystości
- – prowadzenie kontroli nad wydatkami wraz z dystrybuowaniem płatności dla podwykonawców
- – koordynacja uroczystości
- – ostateczne rozliczenie z podwykonawcami
Konsultant ślubny zawsze przedstawia kilka propozycji z danej dziedziny ( np: pięciu różnych fotografów), aby Para Młoda dokonała wyboru, zgodnie ze swoimi upodobaniami.